Vesti

ĐACI UČE O “OLUJI”: Nastavnicima dostupni priručnici za časove sa nacionalnim temama

ISTE lekcije o ćirilici, nacionalnoj književnosti, srpskom stradanju i drugim identitetskim pitanjima učiće đaci iz Srbije i Republike Srpske. NJihovi nastavnici za časove će se pripremati iz dva nova priručnika, objavljena za ključne nacionalne teme, a primenjivaće se na opšteobrazovnim predmetima – istoriji, geografiji, srpskom jeziku i književnosti, muzičkoj i likovnoj kulturi, svetu oko nas…

Prema rečima Snežane Milošević Ješić, iz Zavoda za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja, priručnici mogu odmah da se koriste u nastavi, a nastavnici ponuđena rešenja i smernice mogu dodatno da dopunjuju i osmišljavaju. Naša sagovornica, inače rukovodilac tima koji je izradio priručnik “Negovanje kulture srpskog naroda i razvijanje nacionalnog identiteta”, kaže da su drugi priručnik “Očuvanje nacionalnog identiteta i vrijednosti u kontekstu osnovnog vaspitanja i obrazovanja” uradili stručnjaci Pedagoškog zavoda iz Banjaluke.

– Definisano je sedam zajedničkih tematskih područja, sa 16 oblasti, koje su stručnjaci dalje razvijali samostalno u okviru svojih ustanova, sa mnogobrojnim spoljnim saradnicima iz nastavne prakse. Posebno su se bavili temama za svaki razred osnovne škole – objašnjava naša sagovornica.

Tako se prva oblast zove “Moj identitet” i u okviru nje se proučava ćirilica i njen značaj, druga oblast je “Srpski etnos”, posvećena srpskom folkloru i običajima. Treća je “Srpski jezik” i bavi se Vukom Stefanovićem Karadžićem, piscima i pesnicima, četvrta oblast je “Dobročinstvo i zaveštanje” i posvećena je Svetom Savi, zadužbinama i manastirima, peta oblast zove se “Srbi kroz istoriju i srpski kulturni prostor”, sledeća oblast je “Život roda mog” i sedma je “Kultura sećanja i pamćenja” koja se bavi događajima, ličnostima i stradanjem srpskog naroda kroz istoriju. Tako je na primer za osmake predviđena tema “Srpska stradanja tokom i nakon Drugog svetskog rata: genocid nad Srbima u NDH – Jasenovac, Jadovno…, Oluja, NATO agresija…”.

Snežana Milošević Ješić naglašava da je rad u praksi zamišljen tako da se nastavnici pet predmeta na koje se odnose navedene oblasti okupe i održe zajednički čas, blok časova ili tematski dan, dok će učitelji realizovati tematske dane. Ako ti nije moguće, onda će čas držati dva ili tri predavača. Za predavanja je, kaže, zgodno birati datume koji se odnose na određene događaje.

– Za đake od prvog do četvrtog razreda dali smo 64 tematska dana, a od petog do osmog razreda 64 smernice za osmišljavanje tema – ističe Snežana Milošević Ješić.

Related Articles

Komentariši

Back to top button